loading...
زندگی عالی
آموزش بازدید : 55 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)



رابطه جنسی دهانی, عوارض رابطه جنسی دهانی,اورال سکس

 رابطه جنسی دهانی خطر ابتلا به سرطان گلو را افزایش می دهد

 

رابطه جنسی دهانی و خطر ابتلا سرطان گلو!
بر اساس یافته های  انجمن سرطان آمریکا، رابطه جنسی دهانی می تواند منجر به بروز سرطان گلو شود. البته این نوع ارتباط جنسی به خودی خود موجب سرطان نمی شود، بلکه ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV که عامل ایجاد زگیل تناسلی است، می تواند در حین ارتباط جنسی دهانی از فردی به فرد دیگر منتقل شود. محققان دریافته اند که برخی از سرطان ها ازجمله سرطان اوروفارینکس (بخش میانی گلو) و لوزه ها احتمالا توسط نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند.

 

ویروس پاپیلوما شایع است، اما همه گونه های آن موجب بروز سرطان گلو نمی شوند. اگر شما در حین رابطه جنسی دهانی در معرض ویروس پاپیلوما قرار نگیرید، خطر ابتلا به سرطان گلو نیز در شما وجود ندارد. ارتباط بین HPV و سرطان اوروفارینکس در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 90 مشخص شد. محققان متوجه افزایش این نوع سرطان در میان افرادی شدند که قبل از آن در معرض این بیماری قرار نداشتند. شروع این نوع سرطان ابتدا در میان افرادی بود که حدود 40 ساله بودند و از الکل و سیگار استفاده نمی کردند. در حالی که در دهه های قبل، شیوع این سرطان معمولا در افراد مسن که سیگار می کشیدند و یا الکل مصرف می کردند، افزایش یافته بود.

 

مطالعه ای در سال 2007 در نشریه New England منتشر شد که نشان داد خطر ابتلا به سرطان اوروفارینکس بیشتر در افرادی  مشاهده می شود که شرکای جنسی متعدد (حداقل 6 نفر) دارند و با آنها رابطه جنسی دهانی برقرار می کنند. در واقع گونه 16 ویروس پاپیلوما در بیمارانی مشاهده شد که بیش از یک شریک جنسی دهانی داشتند. (گونه 16 این ویروس سرطان زا می باشد). هنوز مشخص نیست که چه تعداد از افرادی که رابطه جنسی دهانی دارند به سرطان گلو مبتلا می شوند. هم مردان و هم زنان می توانند دچار عفونت HPV در گلو شوند و تفاوت جنسیتی در این زمینه وجود ندارد.

 

به عقیده پزشکان درمان موارد سرطان گلو در اثر ویروس پاپیلوما آسان تر از مواردی است که در اثر مصرف سیگار و الکل ایجاد شده است. بهترین روش پیشگیری از انتقال این ویروس مشخص نیست، اما استفاده از واکسن HPV می تواند به عنوان یکی از روش های محافظتی در مقابل ابتلا به سرطان گلو در نظر گرفته شود.

منبع : seemorgh.com

آموزش بازدید : 61 دوشنبه 03 آبان 1395 نظرات (0)



 

رابطه جنسی ایمن به معنی استفاده منظم و صحیح از کاندوم است

 

رابطه جنسی ایمن، چگونه؟!
آموزش رابطه جنسی ایمن از اهمیت بسزایی برخوردار است رفتار و رابطه جنسی ایمن به معنی استفاده منظم، صحیح و مداوم از کاندوم در تمامی ارتباطات جنسی است. اگر کاندوم همیشه و درست استفاده شود اثر بخشی بالایی در پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی/ ایدز، بیماریهای قابل انتقال از طریق تماس جنسی و بارداری دارد.

 

همواره باید تاکید شود که استفاده از کاندوم هنگام رابطه  جنسی در افراد مبتلا به اچ آی وی، صرفاً به منظور محافظت دیگران نیست، بلکه استفاده از کاندوم در هنگام نزدیکی مانع ورود عوامل جدید بیماری زا به بدن فرد مبتلا نیز شده و در نتیجه از ابتلا به سایر انواع اچ آی وی (انتقال مجدد اچ آی وی=Super infection) و نیز سایر عفونتهای آمیزشی پیشگیری خواهد شد. در رابطه جنسی خطر انتقال مجدد در بین زوجین به ویژه در زوج هایی که هر دو مبتلا به اچ آی وی هستند همواره مطرح است، به همین دلیل توصیه میشود تا این زوجین نیز در تمامی روابط جنسی خود از کاندوم استفاده کنند.

 

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای شود این است که مصرف مواد محرک آمفتامینی و مت آمفتامینی (شیشه) باعث افزایش دفعات رفتارهای جنسی اجبارگونه و تکانشی می شود، بنابراین استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی در کلیه مصرف کنندگان مواد محرک الزامی است. خویشتنداری و اجتناب از برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج و وفاداری به همسر تنها راهی است که قطعا و ۱۰۰ درصد مانع از انتقال جنسی اچ ای وی و سایر عفونتهای آمیزشی می شود. لذا در صورت برقراری روابط جنسی توصیه میشود تا اصول رفتار جنسی ایمن رعایت شود.

 

رابطه جنسی ایمن,رابطه جنسی,عکس کاندوم

استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی در کلیه مصرف کنندگان مواد محرک الزامی است

 

رفتار جنسی ایمن به معنی استفاده منظم، صحیح و مداوم از کاندوم در تمامی روابط جنسی است. آموزش رابطه جنسی ایمن از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگر کاندوم همیشه و درست استفاده شود اثربخشی بالایی در پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی/ایدز، بیماریهای قابل انتقال از طریق تماس جنسی و بارداری دارد.

 

کاندوم تنها وسیله پیشگیری از بارداری است که همزمان از انتقال اچ آی وی و عفونتهای آمیزشی نیز جلوگیری می کند. این وسیله در دو نوع کاندوم زنانه و کاندوم مردانه موجود است. استفاده از کاندوم در رابطه جنسی مستلزم دقت و علاقه مندی مصرف کننده است و در صورت استفاده صحیح و مرتب، بسیار مؤثر و بی ضرر خواهد بود. در بسیاری از کشورها کاندوم وسیله مورد قبول زنان و مردان است.
منبع: salamatnews.com

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 109
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 115
  • بازدید ماه : 185
  • بازدید سال : 836
  • بازدید کلی : 29,329